, Nieuws voor ondernemende mensen

MKB

Gepubliceerd: 
Laatst gewijzigd: 
25 januari 2013 14:52
25 januari 2013 16:53

Vegetarische slager groeit over de grens

 ‘Is this the end of meat?’ schreef de Engelse krant The Independent. De vegetarische bitterballen en kippenpootjes van Jaap Korteweg zijn internationaal in opmars.

In twee jaar tijd groeide het aantal verkooppunten van De Vegetarische Slager naar zo'n vijfhonderd. Korteweg vertelt erover in een nieuwe aflevering van Groeigeld op 7 Ditches TV.

De eerste vleesloze slager ter wereld heeft grote ambities. ‘Ik wil de grootste van de wereld worden’, zegt Korteweg. Volgens de ondernemer hebben we vlees helemaal niet nodig, het is soms zelfs ongezond en duur om te produceren.

Smaakbeleving

Maar er is voor velen weinig dat de smaakbeleving van vlees overtreft. De vleesvervangers van Korteweg moeten echter zelfs de meest hardnekkige carnivoor overtuigen.

En dat lijkt behoorlijk te lukken. ‘Griezelig goed nagemaakt’, schreef de Volkskrant al eerder. En dat zorgde voor groei. Twee jaar terug gestart met een winkel in Den Haag zijn de producten nu te verkrijgen bij een aantal grote supermarkten in Nederland.

Expansie

In Portugal en Finland zijn franchisers gestart, en er zijn vergevorderde gesprekken in Duitsland, Luxemburg, Canada en Noorwegen.

Tot nu toe werd allles uit eigen zak betaald, maar voor verdere groei is geld nodig "We kijken ook naar crowdfunding voor de financiering van een eigen fabriek.”

Door: NUzakelijk

Lees meer over

Volg NUzakelijk:


retargeting pixel nuz ondernemen

NUzakelijk.nl is onderdeel van de Sanoma Media Netherlands groep